بازار آهن شادآباد تهران

استعلام قیمت آهن آلات روز

بازار آهن شادآباد تهران

۴ بازديد

وقتی درباره بورس آهن آلات تهران صحبت می‌شود، اولین جاهایی که ممکن است به ذهن همه برسد، نام دو منطقه آهن مکان و بازار آهن شادآباد تهران است.

بسیاری افراد به اشتباه، این دو بازار را یکی درنظر می‌گیرند اما باید گفت که کاملا متمایز از یکدیگرند. با این وجود، وقتی گفته می‌شود بازار آهن، درواقع منظور همان بازار آهن شادآباد است که در آن، تمامی محصولات فلزی (آهنی و غیرآهنی)، ابزارآلات صنعتی و ساختمانی به فروش می‌رسد.

معاملات در بازار آهن نیز مانند سایز بازارها، تنها به خرید و فروش حضوری منتهی نمی‌شود، بلکه در راستای پاسخگویی هرچه سریعتر به نیاز مردم، تامین‌کنندگان معتبر امکان خرید آنلاین مقاطع فولادی را فراهم نموده و با این کار، بازار آهن را به وسعت ایران، گسترش داده‌اند. با مزایای خرید آنلاین، افراد در هر جایی که باشند، با صرف کمترین زمان و هزینه می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.


برخی افراد که معاملات سنتی را در دستور کار خود دارند، بر این باورند که خرید حضوری، بهتر است. بازرگانی های متعدد، در راستای ایجاد اطمینان از خرید، تمامی کالاها به همراه مشاوره فنی تیم مهندسی متالورژی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

آهن مکان کجاست؟

در ادامه، درباره بازار آهن تهران، به طور مفصل صحبت خواهیم کرد. اما پیش از آن می‌خواهیم به یکی از سوالات متداول خریداران مقاطع فولادی پاسخ دهیم و بگوییم که آهن مکان کجاست؟


بازار آهن مکان نیز مانند بازار شادآباد، بورس آهن آلات و ماشین آلات صنعتی در تهران به‌شمار می‌رود که در بزرگراه آزادگان و جنب پل صنیع خانی واقع شده است. این بازار، گرچه تنوع بازار شادآباد را ندارد، اما یکی از مراکز مهم خرید و فروش محصولات آهنی و غیرآهنی در ایران محسوب می‌شود.

تاریخچه بازار آهن تهران

تا دهه هفتاد، بازار آهن تهران در منطقه خیام و مولوی، یعنی بخش مرکزی تهران واقع بود. قرار گرفتن بازار بزرگی مانند بازار آهن در بخش مرکزی تهران، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کرد که از آن جمله می‌توان به مواردی چون آلودگی هوا، افزایش ترافیک به دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین، آلودگی‌های صوتی در اثر عبور و مرور شبانه خودروهای حمل بار و … اشاره نمود.


وجود چنین مشکلاتی سبب شد تا در اواسط دهه هفتاد، شهرداری تهران تصمیم به انتقال این بازار به منطقه شاد آباد و بازار آهن فعلی بگیرد.

بازار آهن فروشان شادآباد

این بخش، مهم‌ترین بخش بازار آهن است که در آن، انواع محصولات آهنی و فولادی شامل انواع میلگرد، قوطی و پروفیل، تیرآهن، ورق و … به فروش می‌رسد.


به همین دلیل، شما با تنوع محصولات آهنی مواجهید و درصورتی که اطلاعات و شناخت کافی نداشته باشید، ممکن است در خرید خود با مشکلاتی روبه‌رو شوید. هرچند که انتخاب یک منبع معتبر، می‌تواند به خرید شما کمک کند.

بورس ابزار آلات

یکی از بزرگترین بازارهای ابزار ایران در منطقه شادآباد واقع شده است که هر نوع ابزاری که نیاز داشته باشید، اعم از صنعتی و غیرصنعتی، انواع پیچ و مهره و … در این بخش به فروش می‌رسد.


به دلیل حضور دفاتر فروش تولیدکنندگان ابزارآلات، اگر نیاز به اقلام سفارشی مانند پیچ و مهره در ابعاد خاص داشتید، به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

قیمت دهی آهن آلات در بازار شادآباد

همانطور که توضیح داده شد، در بازار آهن محصولات فولادی و غیرفولادی زیادی عرضه می‌گردد، اما به دلیل هزینه‌های جانبی که از خریداران اخذ می‌شود، معمولا خریدهای کوچک و خرد توجیه‌پذیر می‌گردد و اگر خریداران نیاز به مقدار کالای بیشتری داشته باشند، قیمت‌های عرضه شده رقابتی نیستند.


قیمت‌دهی در بازار آهن تحت تاثیر عواملی چون میزان عرضه و تقاضای هر کالا، تغییرات نرخ ارز در کشور، سیاست‌های بنکداران و عمده‌فروشان، بورس کالا، سیاست‌های حاکم بر بازار و بسیاری موارد دیگر تعیین می‌شود و اغلب افت و خیزهای زیادی را تجربه می‌کند. بنابراین، افرادی که قصد تهیه هرکدام از مقاطع فولادی و غیرفولادی را داشته باشند، حتما پیش از خرید باید استعلام قیمت بگیرند.


استعلام قیمت آهن، امروزه به راحتی و از طریق اینترنت و فضای مجازی، می‌تواند انجام شود. قیمت روز تمامی مقاطع فولادی مانند قیمت میلگرد، لوله، پروفیل، تیرآهن، ورق، محصولات استیل و … هر روز در وبسایت ها آهن‌رسان به روزرسانی می‌شود و در دسترس همه قرار می‌گیرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.